Δευτέρα 31 Αυγούστου 2009

Νομιμοποίηση αυθαιρέτων και στην Παιδεία



ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΠΑΣΟΚ

ΕΡΩΤΗΣΗ ΠΡΟΣ
Τον Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων


Αθήνα, 20/08/2009

Θέμα: «Νομιμοποίηση αυθαιρέτων και στην Παιδεία»

Την ώρα που κορυφώνεται η αγωνία μαθητών και γονιών για τα αποτελέσματα των εισαγωγικών εξετάσεων στη σχολή και την πόλη που τελικά θα φοιτήσει ο καθένας, η κυβέρνηση με ανευθυνότητα προωθεί την εσπευσμένη νομιμοποίηση των Κέντρων Ελευθέρων Σπουδών γνωστών ως κολλεγίων.
Πολλά απ΄αυτά ήδη διαφημίζονται στα ΜΜΕ χρησιμοποιώντας παραπλανητικά στοιχεία, θέμα για το οποίο παρά την σχετική ερώτησή μας από 29 Σεπτεμβρίου 2008 , δεν έχουμε λάβει ουσιαστική απάντηση.
Ένα χρόνο μετά την ψήφιση του σχετικού νόμου από την ΝΔ και παρά τις έντονες διαφωνίες μας για τα όσα προέβλεπε, η κυβέρνηση με προκλητική καθυστέρηση προχώρησε μέσα στην θερινή περίοδο σε κατεπείγουσες διαδικασίες ελέγχου για τη χορήγηση αδειών ίδρυσης.
Το όλο θέμα της αδειοδότησης και του ελέγχου λειτουργίας παρουσιάζει μείζονα προβλήματα διαφάνειας, αποτελεσματικής και αξιοκρατικής αξιολόγησης, ενώ το νομικό πλαίσιο παραμένει θολό.
Ενώ η επιτροπή που ενεργοποιήθηκε επίσημα μόλις τον Ιούλιο 2009 λειτουργεί υπό ασφυκτική πίεση για ολοκλήρωση του έργου της πριν το τέλος Αυγούστου, δηλαδή όπως έχουμε ήδη επισημάνει δεν θα μπορέσει να προβεί σε ουσιαστικό έλεγχο, έχουμε παραιτήσεις μελών της, μεταβολές στην σύνθεση της, άτυπες συνεδριάσεις με περιορισμένη σύνθεση και χωρίς πρακτικά.
Η Επιτροπή Ελέγχου και Αξιολόγησης των Κολεγίων κανονικά θα έπρεπε να αποτελεί τη σημαντικότερη γραμμή άμυνας για τον έλεγχο της ποιότητας στην ιδιωτική μεταλυκειακή εκπαίδευση. Η στελέχωση της, σε συνεργασία με τα θεσμικά και ακαδημαϊκά όργανα των Πανεπιστημίων και των ΤΕΙ και ο καθορισμός των κριτηρίων θα έπρεπε να γίνεται με τρόπο που να εγγυάται υψηλού επιπέδου αξιολόγηση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης (και όχι μόνο των τεχνικών χαρακτηριστικών τους) με γνώμονα το μέλλον και την προοπτική της ελληνικής νεολαίας.
Για να επιτευχθεί το παραπάνω απαιτείται σοβαρός σχεδιασμός σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο (τον οποίο έχουμε επανειλημμένα προτείνει) σε συνεργασία με τους εμπλεκόμενους φορείς και με διαφανείς διαδικασίες.

Επειδή τα παραπάνω ζητήματα είναι ιδιαίτερα κρίσιμα και επείγοντα:

Eρωτάται ο κ. Υπουργός:

1. Πώς προτίθεται να αντιμετωπίσει συνολικά το θέμα της αδειοδότησης ώστε να προστατεύσει μαθητές και γονείς από παραπλανητικές υποσχέσεις, αλλά και χαμηλού επιπέδου εκπαιδευτικές υπηρεσίες;
2. Με ποιο τρόπο εγγυάται την αντιπροσωπευτική σύνθεση και την ανεξάρτητη λειτουργία της επιτροπής με τρόπο που να διασφαλίζει την εκπαιδευτική εγκυρότητα και τη νομιμότητα των αποτελεσμάτων της;