Πέμπτη 31 Μαρτίου 2011

Η τελική πρόταση για τη διαμόρφωση κριτηρίων και τη μοριοδότηση των αποσπάσεων

Σπύρος Βαζούρας
Αιρετός, ΠΥΣΔΕ Βοιωτίας

  Μάρτιος, 2011

Ενημερωτικό Δελτίο 

Η τελική πρόταση για τη διαμόρφωση κριτηρίων και τη μοριοδότηση των αποσπάσεων

Συνάδελφοι,
η ειδική επιτροπή του Υπουργείου Παιδείας κατέθεσε τη Τετάρτη 30 Μαρτίου 2011 στις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες ΟΛΜΕ/ΔΟΕ τη τελική πρότασή της για τη διαμόρφωση των κριτηρίων και τη μοριοδότηση των αποσπάσεων.

Σε ότι αφορά τις αποσπάσεις από ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΔΕ και από σχολείο σε σχολείο του ίδιου ΠΥΣΔΕ, προτείνεται:

1. Για τις αποσπάσεις από ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΔΕ, αποσπώνται - συγκρινόμενοι μόνο μεταξύ τους - οι εκπαιδευτικοί που ανήκουν στις παρακάτω περιπτώσεις, κατά σειρά προτεραιότητας:

α) Ειδική κατηγορία μετάθεσης
β) Είναι σύζυγοι στρατιωτικών των Ενόπλων Δυνάμεων (παρ. 1 του άρθρου 21 ν. 2946/2001)
γ) Είναι εκλεγμένοι περιφερειακοί σύμβουλοι, δήμαρχοι, δημοτικοί σύμβουλοι, πρόεδροι δημοτικών και τοπικών κοινοτήτων ή εκπρόσωποι τοπικών κοινοτήτων (άρθρα 93 παρ. 7 και 182 παρ. 10 του ν. 3852/2010)
δ) Είναι σύζυγοι δικαστικών λειτουργών (παρ.3, άρθρου 47 ν. 2304/95)

2. Για τις αποσπάσεις από ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΔΕ και για τις αποσπάσεις από σχολείο σε σχολείο του ίδιου ΠΥΣΔΕ, λαμβάνονται υπόψη και μοριοδοτούνται:

Α) Η συνολική υπηρεσία, που αποτιμάται με μια (1) μονάδα ανά έτος
Β) Η συνυπηρέτηση, που αποτιμάται με δέκα (10) μονάδες
Γ) Η εντοπιότητα, που αποτιμάται με τέσσερις (4) μονάδες
Δ) Οι οικογενειακοί λόγοι, που αποτιμώνται ως εξής:
Οι έγγαμοι εκπαιδευτικοί λαμβάνουν τέσσερις (4) μονάδες
Οι εκπαιδευτικοί σε χηρεία λαμβάνουν έξι (6) μονάδες αν έχουν παιδί που είναι ανήλικο ή σπουδάζει, διαφορετικά λαμβάνουν τέσσερις (4) μονάδες.
Οι εκπαιδευτικοί με μονογονεϊκή οικογένεια, λόγω απόκτησης παιδιών χωρίς να έχει προηγηθεί γάµος, λαμβάνουν έξι (6) μονάδες, εφόσον έχουν παιδί που είναι ανήλικο ή σπουδάζει.
Οι εκπαιδευτικοί που είναι έγγαμοι, σε διάσταση, σε διάζευξη ή χηρεία ή με μονογονεϊκή οικογένεια λαμβάνουν πέντε (5) μονάδες για το πρώτο, έξι (6) για το δεύτερο και οκτώ (8) για το τρίτο παιδί (φυσικό, θετό ή αναγνωρισμένο), εφόσον αυτά είναι άγαμα ανήλικα ή σπουδάζουν.

3. Για τις αποσπάσεις από ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΔΕ και για τις αποσπάσεις από σχολείο σε σχολείο του ίδιου ΠΥΣΔΕ, συνεκτιμώνται και μοριοδοτούνται:

Α) Οι βαριές και δυσίατες ασθένειες:
i) των ίδιων των εκπαιδευτικών, των παιδιών ή των συζύγων τους (μονάδες 5 για ποσοστό αναπηρίας 50-66%, μονάδες 20 για ποσοστό 67-79% και μονάδες 30 για ποσοστό 80% και άνω)
ii) των γονέων τους που είναι δημότες από διετίας δήμου της περιοχής όπου ζητείται η απόσπαση, εφόσον αποδεδειγμένα έχουν την επιμέλειά τους (μονάδα 1 για ποσοστό αναπηρίας 50-66% και μονάδες 3 για ποσοστό 67% και άνω)
iii) αδελφών τους με ποσοστό αναπηρίας 67% και άνω, εφόσον έχουν με δικαστική απόφαση την επιμέλειά τους (μονάδες 5).
Το ποσοστό αναπηρίας αποδεικνύεται με γνωμάτευση πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας υγειονομικής επιτροπής, που εκδίδεται βάσει του Ενιαίου Κανονισμού Προσδιορισμού Ποσοστού Αναπηρίας, όπως ισχύει κάθε φορά (άρθρο 7 ν. 3863/2010)

Β) Η θεραπεία για εξωσωματική γονιμοποίηση (μονάδες 3)
Γ) Οι σπουδές του εκπαιδευτικού (μεταπτυχιακές ή για απόκτηση άλλου τίτλου) σε σχολή που εδρεύει σε διαφορετική περιοχή από αυτήν όπου ανήκει οργανικά (μονάδες 2)

4. Κατά τις αποσπάσεις από σχολείο σε σχολείο του ίδιου ΠΥΣΔΕ αποσπώνται κατά προτεραιότητα οι εκπαιδευτικοί που είναι μέλη των Διοικητικών Συμβουλίων των Ενώσεων Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης ή αιρετοί εκπρόσωποι στα υπηρεσιακά συμβούλια των εκπαιδευτικών ή μέλη των προεδρείων των νομαρχιακών τμημάτων της ΑΔΕΔΥ και ζητούν απόσπαση σε σχολεία της έδρας αυτών (παρ. άρθρου 16, παρ.Γ8, ν. 1566/85).

5. Τα αρμόδια υπηρεσιακά συμβούλια είναι δυνατό, με ομόφωνη και πλήρως αιτιολογημένη απόφασή τους, να αποσπούν εκπαιδευτικούς που αντιμετωπίζουν έκτακτα και ειδικά προβλήματα, ανεξάρτητα από τις μονάδες απόσπασης που συγκεντρώνουν.

Πρόταση ΟΛΜΕ: «Τα κριτήρια να καθορίζονται με Υπουργική Απόφαση»

6. Ειδικότερα, τα ΠΥΣΔΕ, αποσπούν ή τοποθετούν τους εκπαιδευτικούς με την εξής σειρά:
α. Ρύθμιση υπεραριθμιών - Τοποθετήσεις και αποσπάσεις.
β. Τοποθετήσεις εκπαιδευτικών που είναι στη διάθεση του ΠΥΣΔΕ
γ. Αποσπάσεις σχολείο σε σχολείο του ίδιου ΠΥΣΔΕ και τοποθετήσεις αποσπασμένων από άλλες περιοχές
δ. Προσωρινές τοποθετήσεις μεταταχθέντων
ε. Προσωρινές τοποθετήσεις νεοδιορίστων
στ. Τοποθετήσεις αναπληρωτών

Πρόταση ΟΛΜΕ: «Οι αποσπάσεις της περίπτωσης (6γ) να μη συνεξετάζονται, αλλά να προηγούνται οι αποσπάσεις από σχολείο σε σχολείο του ίδιου ΠΥΣΔΕ»