Δευτέρα 14 Ιουνίου 2010

ΕΛΜΕ Βοιωτίας: Σχετικά με τη ρύθμιση των υπεραριθμιών

Αναστάτωση και σύγχυση επικρατεί τις τελευταίες ημέρες σε αρκετές σχολικές μονάδες με αφορμή την ρύθμιση των υπεραριθμιών, όπως αυτή ανακοινώθηκε, από την Δ/νση ΔΕ Βοιωτίας. Η Διοίκηση επέλεξε μια ιδιότυπη διαδικασία «απο-ρύθμισης» των υπεραριθμιών αγνοώντας τις ισχύουσες διατάξεις του Π.Δ. 50/1996:
άρθ.14 παρ.2 «Τα αρμόδια περιφερειακά συμβούλια, μετά τις μεταθέσεις, συντάσσουν πίνακες των κενών οργανικών θέσεων….»

άρθ.14 παρ.3 «Αν κατά την σύνταξη των παραπάνω πινάκων διαπιστωθεί υπεραριθμία εκπαιδευτικών σε σχολικές μονάδες, αυτή ρυθμίζεται με τη παρακάτω διαδικασία: α) καλούνται όλοι οι εκπαιδευτικοί του ίδιου κλάδου ή ειδικότητας που ανήκουν οργανικά στο σχολείο που διαπιστώθηκε η υπεραριθμία να δηλώσουν εντός τριών (3) εργάσιμων ημερών, αν επιθυμούν ή όχι να κριθούν ως υπεράριθμοι. β) Στη συνέχεια τα περιφερειακά υπηρεσιακά συμβούλια, σε συνεδρίασή τους χαρακτηρίζουν ονομαστικά τους υπεράριθμους εκπαιδευτικούς, κατά σχολική μονάδα, λαμβάνοντας υπ’ όψη τα εξής: ι) από όσους εκπαιδευτικούς επιθυμούν να κριθούν υπεράριθμοι, χαρακτηρίζονται ως υπεράριθμοι αυτοί που συγκεντρώνουν τον μεγαλύτερο αριθμό μονάδων μετάθεσης ιι) από όσους εκπαιδευτικούς δεν επιθυμούν να κριθούν υπεράριθμοι, χαρακτηρίζονται υπεράριθμοι εκείνοι που τοποθετήθηκαν οργανικά τελευταίοι στη σχολική μονάδα. Σε περίπτωση ταυτόχρονης τοποθέτησης υπεράριθμοι χαρακτηρίζονται οι εκπαιδευτικοί που συγκεντρώνουν τον μικρότερο αριθμό μονάδων μετάθεσης»

και χαρακτηρίζοντας υπεράριθμους στις σχολικές μονάδες όλους τους συναδέλφους της ειδικότητας που διαπιστώθηκε η υπεραριθμία οδήγησε σε «παράδοξα δημιουργικής αριθμητικής», ενδεικτικά αναφέρουμε: στο ΕΠΑΛ Θήβας για την ειδικότητα ΠΕ03 υπάρχουν 2 υπεραριθμίες αλλά 5 υπεράριθμοι!! στο ΕΠΑΛ Λιβαδειάς για την ειδικότητα ΠΕ19-20 υπάρχουν 2 υπεραριθμίες αλλά 9 υπεράριθμοι!! στο 1ο Γ/σιο Λιβαδειάς για την ειδικότητα ΠΕ02 υπάρχει 1 υπεραριθμία αλλά 5 υπεράριθμοι!!

Επισημαίνουμε:

1. η τακτική ρύθμισης των υπεραριθμιών που ακολουθείται – διαχρονικά - από την Διοίκηση δημιουργεί ένα πλαίσιο ασάφειας και αδιαφάνειας

2. την διευκρινιστική ανακοίνωση των αιρετών του ΠΥΣΔΕ με την οποία, έγκαιρα, προσπάθησαν να συμβάλλουν στην ορθή λειτουργία της ρύθμισης των υπεραριθμιών αλλά η Διοίκηση την αγνόησε και επέλεξε το δρόμο της αυθαιρεσίας

3. για την ΕΛΜΕ αποτελεί αδιαπραγμάτευτη θέση πρώτης προτεραιότητας η διαφάνεια στη διαχείριση του εκπαιδευτικού προσωπικού και η δίκαιη διασφάλιση των συμφερόντων των συναδέλφων.

Καλούμε το ΠΥΣΔΕ να προχωρήσει στην επανασύνταξη των σχετικών πινάκων με βάση τις ισχύουσες διατάξεις του Π.Δ. 50/1996.