Τρίτη 13 Ιανουαρίου 2009

Μια κριτική σκέψη για τις προτάσεις των "Σοφών της Παιδείας", παρέμβαση του Λ. Σωτήρχου

Ακούγεται από πολλούς η φράση «αποσύνδεση του λυκείου από την τριτοβάθμια εκπαίδευση» ενώ το μόνο που είναι στην ατζέντα είναι η «αποσύνδεση του λυκείου από το σύστημα πρόσβασης» ώστε οι εξετάσεις να περάσουν σε κέντρα απολύτως ελεγχόμενα από τους διοικούντες ώστε να «προωθούνται οι δικοί μας».
Οι ελιτίστικες προτάσεις του προέδρου του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας (ΕΣΥΠ) κ. Βερέμη προερχόμενου από τον πανεπιστημιακό χώρο δεν μας αναφέρουν που υπάρχει ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΑ και ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, ώστε έχοντας την έξωθεν καλή μαρτυρία να μας πείσουν ότι οι λύσεις που προτείνουν ωφελούν την δευτεροβάθμια και πρωτοβάθμια εκπαίδευση των Ελλήνων και όχι την κομματική πελατεία των ιδιωτικών κολεγίων.
Οι βαρύγδουποι τίτλοι δεν αποτελούν από μόνοι τους ικανά επιχειρήματα ώστε να μας πείσουν για την αγνή πρόθεση και το ενδιαφέρον που θέλουν να επιδείξουν οι κρατούντες.
Αποσύνδεση του λυκείου από την τριτοβάθμια εκπαίδευση μπορεί να συντελεσθεί μόνο όταν οι τίτλοι της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης από μόνοι τους είναι ικανοί για επαγγελματική αποκατάσταση και εύρεση εργασίας. Η γνώση για την γνώση είναι ουτοπία και κοινωνικός αποπροσανατολισμός.
Πρώτα ας διευθετηθούν τα επαγγελματικά δικαιώματα στα ΓΕΛ, ΕΠΑΛ και κάθε είδους ΚΕΚ, ΙΕΚ γιατί μέχρι σήμερα ακούμε μόνο για τις υποχρεώσεις των μαθητών και για τις αλλαγές των εξεταστικών συστημάτων, με απώτερη κατάληξη στρατιές ανέργων που περιμένουν στην ουρά για επιμορφωτικά σεμινάρια ώστε να αποκτήσουν μόρια και ένα χαρτί παραπάνω στον αγώνα της επιβίωσης και εξεύρεσης δουλειάς.
Λεωνίδας Σωτήρχος
2ο ΓΕΛ Λιβαδειάς